jdevcloud jdevcloud .

jdevcloud

مقررات و آیین نامه های دوره دستیاری رشته های تخصصی بالینی پزشکی

هدف دوره دستیاری:


تربیت پزشک متخصص و متعهد در رشته‌های مورد نیاز کشور جهت کسب مهارتهای نظری و عملی، آموزش پزشکی، تعمیم و گسترش بهداشت در جامعه، امور درمانی و انجام فعالیتهای پژوهشی در راستای پیشبرد دانش پزشکی است.


زمان شروع دوره دستیاری:


پذیرفته شدگان دستیاری پس از انجام ثبت نام قطعی موظفند از اول شهریور  و مهر ماه سال مربوطه  بر اساس تاریخ فراغت از تحصیل دوره دستیاری را شروع نمایند و چنانچه تا زمان اعلام شده از دبیرخانه انصراف خود را به دانشگاه اعلام نمایند مشمول محرومیت یکساله از شرکت در آزمون نشده و غرامت به آنان تعلق نمی گیرد چنانچه بعد از تاریخ مذکور انصراف صورت بگیرد علاوه بر محرومیت یکساله از شرکت در آزمون ، ملزم به پرداخت خسارت مربوطه با تعیین دفتر حقوقی وزارت متبوع طبق سند تعهد محضری که سپرده اند ، می باشند .


مرخصی:


دستیاران با توجه به نیاز ودرصورت بروز موارد ناخواسته وضرورت می توانند درهرسال دستیاری از مرخصیهای استحقاقی ، استعلاجی ، زایمان وبدون مزایا استفاده نمایند.


اموررفاهی :


به دستیاران ماهانه مبلغی بعنوان حق الزحمه دستیاری پرداخت خواهد شد.


تبصره 1: درمدت مرخصی استعلاجی بیش از سه ماه به دستیاران حق الزحمه دستیاری تعلق نمی گیرد.


تبصره 2: حق الزحمه دستیاران میهمان توسط دانشگاه مبدا پرداخت می شود.


تبصره 3- پرداخت حق الزحمه  مذکور درصورت تایید شورای هماهنگی هیئت امنا دانشگاهها قابل اجرا خواهد بود.



مهمانی :


مهمان شدن دستیاران حداکثر به مدت 9 ماه برای دوره های سه ساله و یکسال برای دوره های چهار ساله  با توافق دانشگاههای مبداء و مقصد یکبار در طول تحصیل از شش ماه دوم سال اول مجاز می باشد



تغییر رشته دستیاری:


در صورت‌ موافقت‌ شورای آموزشی دانشگاه‌، چنانچه‌ نقص‌ عضو مؤثر حرفه‌ای برای سایر رشته‌ها در همان‌ دانشگاه‌ مانع‌ از ادامه‌ تحصیل‌ در آن‌ رشته‌ها نباشد و فرد حداقل‌ نمره‌ آخرین‌ نفر پذیرفته‌ شده‌ رشته‌ مربوطه‌ را در همان‌ سهمیه‌ و همان‌ سال در‌ همان‌ دانشگاه‌ دارا باشد می‌تواند تغییر رشته‌ دهد.


چنانچه دستیاران در طول دوره آموزش دچار نقص عضو موثر جسمی یا روانی شوند گروه مربوطه می تواند با ذکر دلایل مراتب را جهت طرح در کمیسیون پزشکی منتخب دانشگاه به دانشکده پزشکی منعکس نماید.پس از تایید کمیسیون مذکور و موافقت شورای آموزشی دانشکده و دانشگاه از ادامه تحصیل این افراد جلوگیری بعمل می آید.


آموزش دوره دستیاری :


دستیاران موظفند طبق برنامه ای که ازطرف گروه آموزشی مربوطه تنظیم می شود. در فعالیتهای آموزشی پژوهشی ودرمانی ازجمله کلاسهای نظری گزارش صبحگاهی گزارشهای مرگ ومیر وگزارش موردی case report ژورنال کلاب  کارورزیهای بیمارستانی ودرمانگاهی آزمایشگاهی وکشیکهای بخش ودرمانگاه مربوطه وماموریتهای علمی وطرحهای تحقیقاتی بطور فعال شرکت نمایند.







برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ساعت: ۱۱:۲۱:۲۷ توسط:jdevcloud موضوع: نظرات (0)